כך תעצבו חדר אמבטיה בסגנון בוהו שיק

סגנון הבוהו-שיק מאופיין בנגיעות ייחודיות. אחד הטרנדים הלוהטים בעיצוב חדרי אמבטיה הוא שימוש בסגנון הזה. הכנו לכם סקירה של 10 דרכים פשוטות להכניס קצת בוהו שיק לאמבטיה

מה זה כל הבוהו שיק הזה?

מדובר בסגנון עיצובי שמקורו באופנה המאופיין בהשפעות של הבוהמה ההיפית של שנות ה-60. בתחילת שנות ה-2000 התבסס סגנון הבוהו שיק ומאז הפך לאחד מהסגנונות העיצוביים המשמעותיים. מעבר לסגנון האופנה שמייצג, הבוהו שיק "זלג" לתחומי אמנות שונים וביניהם גם תחומי עיצוב שונים ומגוונים.

10 טיפים מנצחים לעיצוב חדר אמבטיה בוהו-שיקי מושלם

הבוהו שיק נכנס גם לתחום עיצוב הבתים בשנים האחרונות ואפשר לראות כיצד הביקוש לחדרי אמבטיה עם נגיעות בוהו שיק הולך ועולה בהתאמה. כדי שאתם תוכלו להישאר מעודכנים, רכזנו לכם 10 טיפים מעולים שיעזרו לכם לסגנן את חדר האמבטיה שלכם בקצת יותר שיק והרבה יותר בוהו שיק.

טיפ מספר 1: קירות מדברים בקישוטי קיר

בעזרת קישוטי קיר גדולים ובעלי נוכחות משמעותית, תוכלו לייצר אווירת בוהו שיק גם בחדר האמבטיה שלכם . אתם יכולים לעשות שימוש בסלי קיר ארוגים, קליעות נצרים שונות, שטיחים רקומים או ארוגים, עבודות מקרמה וכיו"ב בכדי לתפוס נוכחות על גבי אחד מקירות חדר האמבטיה שלכם. למשל אם יש אמבטיה גדולה עם אינטרפוץ המשדרים אווירה מודרנית ומעודכנת, תוכלו "לאזן" עם קצת יותר בוהו שיק באמצעות משיכת תשומת הלב אל אלמנט הקיר.

טיפ מספר 2: להעשיר בירוק וצמחיה

ככל שתרבו בירוק הדינמי הזה, כן ייטב. השתמשו במדפים פתוחים להנחת עציצים שופעים, תו אותם על המקלחון או על האינטרפוץ, השתמשו במה שיש לכם כבר בחדר האמבטיה או הוסיפו מתלים מעוצבים לעציצים. גם כאן אתם  יכולים לעשות שימוש במתלי עציצים מבוססי מקרמה, חרוזי עץ גדולים וטבעות צבעוניות, או כל פריט אחר בעל נוכחות.

טיפ מספר 3: להעז עם ירוק-כחלחל (Teal)

אחד הצבעים היותר בולטים בעיצוב חדרי אמבטיה בסגנון בוהו שיק ואם רק תעזו איתו, תקבלו חדר אמבטיה בוהו שיקי מהפנט. הנה כמה דוגמאות, מהפשוטה אל המתקדמת:

  • כיור זכוכית ירוקה-כחלחלה: זריקה של גוון בלי ללכת רחוק מדי עם בחירת הצבע. ברז אינטרפוץ עם פיה מעל לכיור זכוכית שכזה יספקו מראה מהודר ושיקי בו זמנית.
  • ארונות בצבע ירוק כחלחל: אם התאהבתם ברעיון, אבל אתם לא רוצים "ללכת על הכל", כדי שתנסו לשלב את הגוון הזה באמצעות ארון אמבטיה. יהיה מדובר בפריט עיצובי שלא תתחרטו לגביו.
  • ריצוף וחיפוי בגווני ירוק כחלחל: זו אמנם שאלה של מינון, יחד עם זאת, אין ספק כי ריצוף בגוון ירוק כחלחל או שימוש בגוון זה למטרת חיפוי הינו בוהו שיק למתקדמים או לפחות למתקדמים בתעוזה.

טיפ מספר 4: קרמיקה וחרס

חומרי האדמה, אשר מוסיפים צבע חי הם ללא ספק בוהו שיק במיטבו. הרשו לעצמכם להעז עם כיור קרמיקה צבוע, אפילו בעבודת יד, לצד ברז אינטרפוץ עם פיה בכדי לקבל מראה מרשים ומעניין. במידה ואינכם  מעוניינים להחליף כיור, תוכלו לשלב עציץ גדול, פסל, או כד חרס בעל נוכחות משמעותית בחדר האמבטיה.

טיפ מספר 5: נגיעות אוריינטליות

נגיעות אוריינטליות, במיוחד אם הן אותנטיות,  מוסיפות נופך בוהו שיק מרהיב לכל חדר אמבטיה. השתמשו בגופי תאורה בעיצוב מרוקאי, או במגבות אמבט טורקיות להשלמת מראה בוהו שיקי ססגוני ומסקרן.

טיפ מספר 6: עיצוב בוהו לאמבטיה בוהמי בז' ניטרלי

אם אתם הולכים על משהו קצת פחות ססגוני, תוכלו לקבל מראה בוהו שיקי בחדר האמבטיה שלכם באמצעות עיצוב בצבעי בז' טבעיים של אדמה. אם חדר האמבטיה שלכם בגוונים אלו, תוכלו לבחור אינטרפוץ בגוונים של זהב או שחור בכדי להשלים או ליצור קונטרסט לקו העיצוב. השתמשו בחלוקי נחל, מדפים וארונות מעץ טבעי וכו'.

טיפ מספר 7: ריכוז אביזרי בוהו

אם אתם רוצים לעצב בסגנן בוהו שיק ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל, פשוט הקצו לכך מקום. מדפים צמודי קיר הם דרך מצוינת להציג מגבות רחצה, נרות וצמחים. בחדר רחצה מעוצב בצורה מודרנית עם כיור עילי, או אמבטיה נפרדת, ברזי אינטרפוץ וכיו"ב, כדאי להסיט את כל תשומת הלב אל מקום אחד בו תרכזו את האלמנטים הבוהו שיקים של העיצוב שלכם.

טיפ מספר 8:נגיעות שמציתות דמיון נוסטלגי – וינטג'

נגיעות של העבר בצורה המתאימה יספקו את האיזון לכל עיצוב מודרני של חדר האמבטיה שלכם, בין אם מקלחון רב ראשים, או אינטרפוץ זה או אחר. באמצעות שימוש באלמנט בעל תחושה עמוקה של עבר, תוכלו להקנות לחדר האמבטיה שלכם מראה בוהו שיקי שמצית את הדמיון. זו יכולה להיות פיסת אומנות או פיסת נוסטלגיה פרטית אמיתית.

טיפ מספר 9: להכניס צבע לחיים

העזו. השתמשו בצבע שימשוך תשומת לב. זה יכול להות באמצעות אלמנטים עיצוביים קטנים כמו מחזיקי נרות המפוזרים בחלל חדר האמבטיה, או בתעוזה המתפרשת על פני קיר שלם הצבוע בהדפסים מושכי עין, או צבעים בולטים ומלאי חיים.

טיפ מספר 10: להוסיף רהיט עם נוכחות

תפתיעו אפילו את עצמכם. בין האסלות, הכיור, האינטרפוץ, המקלחון ושאר הדברים שאין לכם ברירה אלא שיהיו בחדר האמבטיה שלכם, שלבו רהיט בעל מוכחות, אמירה, תעוזה. הכניסו כורסא או כיסא מעוצבים אל החלל. אין ספק המבצע והמרקם שתוסיפו אל חדר האמבטיה שלכם באמצעות רהיט שכזה, יעשו את שלהם.

תתחילו ותתקדמו בקצב שלכם

תכננו שינויים ועשו אותם בהדרגה כדי לבחון איך אתם מרגישים לקראת השינוי. בחרו כלים מעוצבים לחדר האמבטיה שלכם שיהיו איכותיים ובעלויות אטרקטיביות כך שיישאר לכם תקציב להגשים את החלום העיצובי שלכם. אם חלמתם עד לכאן, הגיע הזמן שלכם גם להגשים.