איך בוחרים ברזים למטבח?

ברז איכותי ופרקטי הוא אחד האביזרים הכי חשובים במטבח. הוא יכול להיות כלי עזר נהדר שמקצר ומייעל את העבודה, אבל ברז לא מתאים יכול להפוך את חווית הבישול לסיוט. ריכזנו עבורכם טיפים ודגשים שיעזרו לכם לבחור את הברז הכי מתאים עבורכם.

אופי השימוש וסביבת העבודה
לכל אחד מאיתנו יש דרישות שונות מהמטבח, וגם אופי השימוש במטבח שונה. יש בתים שבהם מבשלים המון ויש צורך במטבח גדול ופונקציונלי מאוד, ולעומת זאת בבתים אחרים השימוש הוא מינימלי ואין צורך להשקיע בציוד משוכלל.
בברזים המודרניים יש פונקציות שונות, ביניהן ראש נשלף אשר מאפשר לכוון את הזרם לכיוונים ואזורים שונים. יש ברזים שמאפשרים לשלוט על עוצמת הזרם בצורה מדויקת יותר, כדי להתאים לפעולות השונות כמו רחצת כלים, שטיפת ירקות או סירים גדולים וכדומה.
גורם נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא כמובן סביבת העבודה. לפני שבוחרים ברז מטבח, צריך להבין כיצד ייראה המטבח כולו והיכן הברז ממוקם. לדוגמה, אם יש קיר צמוד או ארונות עיליים הם יכולים להגביל את הגובה ואת טווח התנועה. כאשר בוחרים כיור מטבח גדול ורחב, צריך למקם את הברז בצורה כזו שהוא יוכל לשרת אתכם בנוחות, וזה גם ישפיע על בחירת הדגם.

התקנת תוספים
מלבד ברז מטבח סטנדרטי, יש היום אפשרות להתקין תוספות שונות, כמו מערכת של סינון מים. ניתן להתקין את המערכת על הצינור הראשי המזרים את מי השתייה לבית, או שניתן להתקין מערכות נקודתיות שמספקות מי שתייה מסוננים ואף מים מוגזים. המטרה של המערכות הללו היא להחליף את בר המים ולחסוך מקום על השיש. כמובן שצריך להיערך בכך להתאם, ולבחור סט של ברזים שיתאים עבור כל השימושים השונים.

בחירת העיצוב
אומנם ברז המטבח הוא אביזר פרקטי, אך אין סיבה להתפשר על העיצוב והאסתטיקה. יש היום בשוק מגוון רחב מאוד של דגמים וסגנונות, כך שתוכלו למצוא את הדגם שיתאים לכם.

אפשר לחלק את סגנונות העיצוב בצורה גסה לשתי קבוצות- ברזים בעיצוב מינימליסטי וברזים בעיצוב מיוחד ומושך תשומת לב. העיצוב המינימליסטי כולל לרוב שימוש במתכות בהירות, הברז עצמו צר יחסית ומעוצב בקווים נקיים ומעוגלים. זהו סגנון נפוץ מאוד, מאחר וקל להתאים אותו למגוון רחב של מטבחים. הברזים הללו נטמעים בקלות כמעט בכל עיצוב קיים.
הקבוצה השנייה היא של ברזים דרמטיים בעיצובים מיוחדים ומושכי תשומת לב. בקבוצה הזו כמעט ואין גבול לעיצובים שאפשר למצוא, בין אם מדובר בברזים בגוונים כהים ושחורים, ברזים בעיצוב תעשייתי, כפרי בגווני זהב, וינטאג' וכדומה. העיצובים הדרמטיים יכולים להרתיע לפעמים, אבל אם בוחרים את הדגם הנכון בחוכמה, הוא יכול להקפיץ את עיצוב המטבח. הרעיון כאן הוא להפוך את הברז למוקד משיכה, בצורה כזו שמגוונת את עיצוב החלל ומעצימה אותו