רעיונות לעיצוב חדרי אמבטיה

למרות שאנחנו מבלים דקות ארוכות בכל יום בחדר האמבטיה לצורך רחיצה, איפור ושמירה על היגיינה, הרבה פעמים מדובר בחדר שאנחנו מזניחים מבחינה עיצובית ומשאירים אותו עירום בדיוק כפי ביום שקיבלנו אותו מהדיירים הקודמים או הקבלן – וזה פשוט חבל מכיוון שעיצוב אסתטי שקולע לטעם האישי שלנו יכול לשנות לגמרי את מצב הרוח שלנו ולהפוך את השהייה בחדר להרבה יותר נעימה, ובמקרים מסוימים אף לשפר את הפונקציונליות של החדר והבטיחות בו.

צבעים וחיפויים
שימוש בצבעים צעקניים מדי יכול ליצור תחושה לא נעימה. מצד שני, חדר אמבטיה שכולו לבן הוא משעמם ומעייף. לכן, בין אם אתם בוחרים באריחים רגילים או בכאלו מקרמיקה, עדיף לבחור בדוגמה סולידית יחסית או צבע בהיר ולא במשהו צבעוני ומקושקש שיימאס עלינו בקיץ הבא.
זה נכון גם לגבי האריחים בקירות וגם לגבי האריחים העוטפים אמבטיה מוגבהת (אם יש כזו). את האמירה האישית רצוי להשלים דרך אביזרים כגון סלי מגבות או ווי תליה וכו' שמוסיפים טעם אישי בעיצוב חדר האמבטיה, וניתן לשנות או להסיר בקלות יחסית.

אפשרות נוספת להוסיף צבעוניות לחדר היא באמצעות שטיחים או וילון לאמבטיה, רצוי כאלו מושקעים ולא את אלו שקונים ב-20 ₪ בחנות "הכול בזול".
אגב, כיום קיימים חיפויים מעצים שהם גם חסיני מים כגון אלו מעץ איפאה ועץ טיק איכותיים, כך שאם אתם רוצים להוסיף אלמנטים טבעיים לחדר הרחצה, לא אמורה להיות לכם בעיה לעשות זאת. אופציה נוספת ליצור ניגוד באמצעות חיפויים קלאסיים בצבעים בהירים.

אם אתם מאלו שאוהבים צבעים כהים יותר, בוודאי שמתם לב שזו מגמה רווחת שרואים כיום בחדרי שירותים במסעדות ובתי אירוח כחלק מהחזרה לעיצוב התעשייתי. גם בחדר הרחצה הפרטי שלכם אתם יכולים לעשות שימוש בצבעים כהים, ובתנאי שתמקמו תאורה חזקה מספיק.

לחלק ולרווח
בבתים רבים ובעיקר בדירות קטנות חדרי האמבטיה יכולים להיות קטנים מאוד. רצוי לא ליצור עוד יותר צפיפות ולהשתמש רק במה שאתם באמת צריכים. לדוגמה, מגירות אנכיות שבהן שמים מגבות מקופלות הן לא תמיד רעיון טוב, ולפעמיים עדיף להשתמש במדפים אופקיים עם מספר שלבים או כאלו ממתכת עליהם ניתן למקם הרבה תמרוקים ובשמים.
מצד שני, בחדרי רחצה גדולים חשוב לרווח ולתחום אזורים שונים בדרך חכמה באמצעות יצירת נישות. כלים סניטרים כגון אסלות ואמבטיות שקרובים מדי אחד לשני יכולים להיות מסוכנים עקב סכנת נפילה או החלקה.
מבחינת הצורה של החדר, אם יש לכם אפשרות ליצור את החלל המרכזי בצורת ריבוע, הדבר עדיף מכיוון שהוא מעניק תחושה של פרטיות לעומת מרחב מלבני.

מיקום השקעים ובטיחות
אין צורך להוסיף מדוע היום כל השקעים צריכים להיות עם מכסה פלסטיק שמגן מפני חדירת מים, אך לצורך הבטיחות שלכם השקעים אמורים להיות דווקא במרחק קטן מהברזים, כך שהמים שיוצאים מהברז לא יכולים להגיע אליהם. שקעים מרוחקים הם גם לא תמיד שימושיים (אף אחד לא מתגלח או מייבש שער מול החלון), אלא לצרכים מאוד ספציפיים כמו למשל שימוש במכונת כביסה, וגם אז עדיף שהכבל יהיה כמה שיותר קצר