כמה כסף עולה לשפץ חדר אמבטיה?

זה אולי לא נראה ככה, אך חדר האמבטיה הוא אחד החשובים ביותר בבית. בזכות חדר זה אנו יכולים לשמור על רמת היגיינה גבוהה וגם להירגע קצת אחרי יום לחוץ ומעייף. אך כדי שנוכל ליהנות מהשהייה בחדר האמבטיה, עלינו לדאוג לטפח אותנו, וכן – גם לשפץ אותו מדי כמה שנים. חדר אמבטיה ישן המנוקד בכתמי עובש עלול לסכן את בריאותנו, וגם השימוש בו אינו נעים במיוחד. אז אם כבר החלטתם שהגיע הזמן להשקיע בחדר הרחצה ולשדרג את המראה שלו, הדבר הבא שוודאי מעסיק אתכם הוא העלויות. המדריך הקצר הבא נועד לסייע לכם בתחום זה.

תיקונים קוסמטיים או שיפוץ יסודי?

כדי לקבוע מהו סדר גודל התקציב הדרוש לכם לשיפוץ, תצטרכו לבחור באחת מבין שתי האפשרויות הבאות: תיקונים קוסמטיים לשיפור מראה החדר או שיפוץ מקיף ויסודי. לכל גישה היתרונות והחסרונות שלה, כאשר באופן טבעי, ככל שהשיפוץ מורכב יותר כך העלות שלו תהיה גבוהה יותר. שיפוץ חדר אמבטיה יכול להסתכם בכמה אלפי שקלים בלבד, אך הוא גם יכול להגיע למאות אלפים. לכן, לפני שאתם מתחילים, קבעו מסגרת תקציב ובדקו מה תוכלו להשיג בסכום העומד לרשותכם.

תיקונים קוסמטיים יכולים לכלול לדוגמה את הדברים הבאים:

  • צביעה מחדש: חדר אמבטיה הוא לרוב אינו גדול מאוד, ולכן חידוש הצבע על הקירות לא יהיה כרוך בעלות גבוהה. כדאי רק לשים לב שבוחרים בצבע המתאים לשימוש בחדר האמבטיה.
  • החלפת קרמיקה: החלפת קרמיקה יכולה לעלות כמה אלפי שקלים, תלוי בסוג האריחים שבחרתם ובטיבם. אם סכום זה אינו במסגרת התקציב הקיים, ניתן להתייעץ עם מומחה בתחום בנוגע לחידוש את הקרמיקה הקיימת באמצעים שונים.
  • החלפת ברזים: בשוק ניתן למצוא ברזים לאמבטיה במגוון רחב של מחירים. החלפת ברז ישן ומלא אבנית יכול לשפר משמעותית את חוויית השימוש באמבטיה ולהפוך את החדר לאסתטי הרבה יותר.

שיפוץ מקיף יותר יכלול לרוב את אפשרויות הבאות:

  • תיקון צנרת: שיפוץ מקיף של חדר האמבטיה עשוי לכלול החלפה של הצנרת כולה. במקרה זה, חשוב כמובן להיעזר במומחה בעל ניסיון בתחום.
  • החלפת אמבטיה: אם מחליטים לבצע שיפוץ מקיף בחדר הרחצה, תוכלו לבחור אמבטיה חדשה או מקלחון חזית לשימוש זריז ונוח. במקרים אלו, הקו המנחה הוא לבחור בפריטים הנכונים שבזכותם השימוש באמבטיה יהיה נעים, מרגיע ומהנה.
  • החלפת יחידת האסלה: בחדרי אמבטיה רבים משולבת גם יחידת אסלה. אם אתם עושים שיפוץ מקיף כדאי לשקול גם החלפה של יחידה זו, כך שתוכלו ליצור מראה אחיד ונאה לעין בחדר הרחצה שלכם.

 

מתי בכל זאת חייבים לבצע שיפוץ יסודי?

בשל אילוצי תקציב, אנחנו מחליטים לעיתים קרובות לקצץ בהוצאות ולבצע שיפורים קוסמטיים בלבד בחדר הרחצה. אם חדר הרחצה שלכם חדש יחסית, זוהי בהחלט אפשרות סבירה, אך כאשר מדובר בחדר רחצה ותיק, רצוי לשקול בכל זאת שיפוץ מקיף יותר.

בשני מקרים הבאים, מומלץ מאוד לשקול לבצע שיפוץ יסודי בחדר הרחצה:
צנרת ישנה: אם הבית שלכם הוא כבר בן 20 שנים ומעלה, רצוי מאוד לבדוק מהו מצב הצנרת. יהיה חבל מאוד אם תשקיעו כסף בעיצוב מחודש ובתיקונים קטנים שלבסוף יהרסו בשל פגיעה בצנרת.
כאשר עושים שיפוץ כללי: אם שיפוץ חדר הרחצה נעשה בחלק משיפוץ ככלי של הבית, רצוי לבחור בשיפוץ מקיף גם בחדר הרחצה. חדר רחצה ששופץ היטב תוך הקפדה על חומרי גלם איכותיים, יחזיר את ההשקעה בו וישמש אתכם למשך שנים רבות.