מוצרי חיטוי להיגיינה שחייבים להיות אצלכם בחדר האמבטיה

גם בשגרה, השמירה על ניקיון חדר האמבטיה חשובה לנו מאוד. חדר הרחצה משמש אותנו מדי יום לא רק לניקוי הגוף, אלא הוא מהווה מרחב שקט שבו אנחנו יכולים להיות עם עצמנו כמה רגעים ולהירגע. לכן, במיוחד בתקופות לחוצות כמו זו, וכאשר השמירה על ההיגיינה קריטית כל כך, ניקיון חדר האמבטיה משמעותי ביותר. כדי לסייע לכם במשימה, הרכבנו מדריך קצר שייתן כמה טיפים בנוגע לחיטוי ולניקוי חדר האמבטיה.

אלו משטחים בחדר האמבטיה הכי חשוב לחטא

כמו שאר החדרים בבית, בחדר האמבטיה ישנם משטחים רבים המהווים כר פורה להצטברותם של חיידקים ונגיפים. גם כאשר אין מדובר במחלה מסכנת חיים כגון מחלת הקורונה, מזיקים אלו עלולים לפגוע במערכת החיסונית שלנו ולגרום להתפרצותן של מחלות שונות. חלק גדול מן המחלות הללו מועבר בצורה טיפתית, כלומר דרך נוזלי הגוף, או דרך מגע במשטחים שנחשפו לחולה או לנשא הנגיף. אם אדם חולה התעטש לדוגמה על משטח הכיור או נגע בידית הדלת אחרי שקינח את אפו, הנגיפים שהשאיר אחריו עשויים לשרוד על המשטח בין כמה שעות לבין כמה ימים וכך להדביק את האדם הבא שייגע במשטח.

בחדר האמבטיה ישנם משטחים מסוימים שכדאי לנקות באופן תכוף וביניהם:

 

  • מתג האור: אנחנו נוגעים במתג האור פעמים רבות במהלך היום. לכן, אם באנו במגע עם אדם הנושא המחלה אנחנו עלולים להעביר אותה הלאה בעת הדלת המתג או כיבויו. לכן, בימים אלו מומלץ לחטא את המתג פעם ביום.
  • ידית הדלת: הידית של דלת חדר האמבטיה היא משטח נוסף שבו אנחנו נוהגים לגעת הרבה במהלך היום. גם אותה כדאי לחטא לפחות פעם ביום.
  • ארונות האמבטיה: משטח נוסף שיש לנקות הוא ארון אמבטיה תלוי. במהלך השימוש בחדר האמבטיה אנחנו נוגעים בארון האמבטיה לא מעט, ויש לנקות ולחטא אותו היטב לעיתים קרובות.
  • הכיור: כיור אמבטיה הוא אולי אחד האזורים ה"מסוכנים" ביותר בחדר האמבטיה. כאן אנחנו מצחצחים שיניים ושוטפים פנים ולכן הסיכוי להידבקות עולה, ויש לחטא כיור אמבטיה לעיתים תכופות ככל האפשר. שימו לב לחטא גם את האזור שסביב כיור האמבטיה, שכן גם עליו עלולים להצטבר חיידקים.
  • הברזים: ודאו כי אתם מנקים היטב גם את הברזים של הכיור וגם את הברזים של האמבטיה עצמה.
  • האמבטיה עצמה: בין אם יש לכם בבית אמבטיה ובין אם מותקן אצלכם מקלחון, נקו וחטאו משטחים אלו היטב כדי למנוע העברה של חיידקים ונגיפים.

 

מגבונים לניקוי מהיר ויום-יומי

אחד האמצעים היעילים והפשוטים ביותר לשימוש הם מגבוני ניקוי חד פעמיים. בשוק תוכלו למצוא מגוון רב, אך כדאי מאוד לבחור מגבוני ניקוי ייעודיים המאפשרים לחטא היטב את משטחי חדר האמבטיה. תוכלו לשמור חבילת מגבונים אחת בחדר האמבטיה, וכך כל מי שמשתמש בחדר האמבטיה יוכל לחטא אחריו את המשטחים השונים ולהשאיר את המקום נקי לזה שבא אחריו. מגבונים מסוג זה יכולים להיות פתרון אידאלי לשימוש יום-יומי, אך הם גם טובים לניקוי מקיף יותר של הברזים בחדר האמבטיה. כדאי רק לקרוא היטב את הוראות השימוש שעל המוצר לוודא שהמגבונים מתאימים גם למשטחי העץ של ארונות חדר האמבטיה.

חומרים לניקוי יסודי

חיטוי יום-יומי אחרי כל שימוש הוא הרגל בריא שכדאי לאמץ גם לתקופות פחות מדבקות. אך לצד הניקוי התכוף הרגיל, מומלץ מאוד לבצע כל שבוע ניקוי יסודי של הבית, וכמובן לנקות גם את המשטחים בחדר האמבטיה. לשם כך תוכלו להיעזר בחומרי הניקוי הבאים:
נוזל ניקוי כללי לחיטוי: בימים כתיקונם, מספיק בהחלט לנקות את משטחי חדר הרחצה באמצעות מעט מים וסבון. אלא שבתקופה זו, מומלץ בכל זאת להיעזר בנוזל ניקוי הכולל גם חומרים מיוחדים להשמדת חיידקים. בחומר זה ניתן לנקות הכיור וסביבתו ואת האמבטיה, רק שימו לב שאתם שוטפים את חומר היטב לאחר השימוש.

חומר להסרת עובש: חיידקים ונגיפים אינן היחידים המסכנים את בריאות גופנו. הלחות הרבה בחדר האמבטיה מובילה להצטברות של עובש שאף הוא עלול לפגוע במערכת החיסונים שלנו. לכן, בייחוד בתקופה זו, רצוי לנקות את אריחי הקרמיקה של חדר האמבטיה פעם בשבוע על מנת למנוע הצטברות של עובש. בשוק תוכלו למצוא תכשירים פשוטים לשימוש המצריכים ריסוס וניגוב בלבד. רק הקפידו לנקות היטב את המשטח אחרי השימוש בחומר.
חומר לניקוי האסלה: בבתים רבים, חדר האמבטיה כולל גם אסלה. במקרה זה, חשוב מאוד גם לנקות היטב את האסלה ולהקפיד לחטא גם את המושב ואת הלחצן של מכל הניאגרה.

דגשים לניקוי חדר האמבטיה

חדר האמבטיה צובר אומנם לא מעט לכלוך ודורש ניקוי תכוף, אך כאשר מנקים אותו
חשוב מאוד להקפיד על כללי הבטיחות, ומומלץ לשים לב לדברים הבאים:
שימוש בחומרי הניקוי ואחסונם: לפני שאתם משתמשים בחומר ניקוי חדש, קראו היטב את הוראות השימוש בו. ודאו כי מבינים מהי הדרך הנכונה להשתמש בחומר וממה עליכם להיזהר. מלבד זאת, אחסנו את חומר הניקוי רק במכל המקורי שלו, וודאו שהוא נמצא רחוק מהישג ידם של ילדים.
בדיקת חומר הניקוי: במקרים רבים, אנחנו משתמשים בחומרי ניקוי חזקים על מנת להסיר כתמים קשים או כדי לחטא כראוי אזור מסוים בחדר. אך שימו לב! חומרי ניקוי אגרסיביים מדי עלולים להזיק לחדר האמבטיה, וכך ארון אמבטיה תלוי חדש שקניתם או כיור אמבטיה שזה עתה התקנתם יכול להיהרס בשל שימוש בחומר שאינו מתאים. לכן, לפני שמשתמשים עם החומר על אזור גדול, מומלץ לנסות אותו על שטח מצומצם ונסתר לעין. אחרי שתראו שהוא בטוח לשימוש, תוכלו להמשיך להשתמש בו.
השתמשו בכפפות: חומרי ניקוי עלולים להזיק לעור הידיים. לכן, בזמן הניקוי מומלץ להשתמש בכפפות שיגנו על העור מפני חשיפה לכימיקליים. בחרו כפפות נוחות המתאימות לגודל הידיים ונקו אותן בסבון אחרי השימוש.