מה עדיף להתקלח במקלחון או באמבטיה?

גם מקלחון וגם אמבטיה יכולים להיות חלק בלתי נפרד משגרת הניקיון והשמירה על ההיגיינה שלכם. בעוד שאמבטיות מעולות למטרות מסוימות, מקלחונים יהיו נהדרים עבור מטרות אחרות והבחירה, לא אחת תלויה בעיקר בכם.
כדי להחליט מה עדיף, בואו נבחן את היתרונות של אמבטיה לעומת היתרונות של מקלחון ואת הזמנים שבהם כל אפשרות מתעלה על האחרת.

נתחיל בהתחלה – איזו אפשרות תהפוך אתכם לנקיים יותר?

קודם כל אולי כדאי שנתייחס למובן מאליו: מקלחון הרבה יותר מנקה לעומת אמבטיה. לכן אם אתם מחפשים את הדרך לנקות את כל הגוף שלכם בצורה יעילה ויסודית, מקלחת היא הבחירה הנכונה.
מקלחון מזרים את המים באופן שווה על הגוף שלכם, המים הופכים את הקרצוף והסיבון של הגוף ליותר יעילים ועוזרים לנקות שומנים, לכלוך וזיעה יותר בקלות, ובסופו של דבר, כל המים המלוכלכים זורמים אל פתח הניקוז.

אוהבים אמבטיה? אלו היתרונות

מקלחון עשוי לעזור לכם לנקות את הגוף יותר ביעילות אך זה לא אומר שהאמבטיה לא משרתת מטרה נעלה גם כן. אמבטיה תהיה הבחירה המובנת מאליה כאשר ברצונכם להרפות את השרירים, להפחית מתחים ולהירגע. אמבטיות יכולות לקדם את הריפוי של הגוף לאחר לידה, הן מעולות להקלה על סימפטומים של טחורים, עקצוצים, דלקות, אקזמות ואדמומיות, בכוחן לשפר את שנת הלילה והן יעזרו לכם להתאושש כאשר אתם חולים או אינכם מרגישים טוב.

שלא תטעו, גם למקלחון יש יתרונות משל עצמו

גם לשימוש במקלחון יש כמה וכמה יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם. מקלחות חמות יכולות להרגיע את השרירים ולשחרר רעלים מהגוף, ומקלחות קרות יכולות לסייע בשריפת שומן ובהגברת החסינות של הגוף .
מקלחת נעימה יכולה לשפר את זרימת הדם בגוף, ואפילו את מראה העור והשיער, מקלחות קרות יכולות לעורר את מערכת העצבים, לשפר מצבי מתח ודיכאון ולהעיר אתכם כאשר אתם חשים טיפה ישנוניים. ובל נשכח – מקלחות מהירות יותר לאלו מכם שממהרים.

נכון, יש גם חסרונות

גם לאמבטיה וגם למקלחון יש חסרונות. במקלחון אתם צריכים לעמוד ובמקרים שבהם לחץ המים לא מיטבי, איכות הרחצה תיפגע. בעת הרחצה באמבטיה יכול להיות שהמרחב יהיה פחות נקי, לעומת המקלחת, שם הלכלוך יורד לניקוז. כמו כן אמבטיה יכולה להשפיע על רמת ה- PH של הגוף לרעה.

אז מה עדיף – מקלחון או אמבטיה?

בשורה התחתונה, הבחירה תלויה בסדרי ההעדפות שלכם ובמטרה שאתם שואפים להשיג. אם אתם רוצים לקדם הרפיה של השרירים, להתאושש משגרת החיים או להקל על כאבים כרוניים, אמבטיה יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם.
לעומת זאת אם אתם רוצים להתנקות על בסיס יומיומי בצורה יעילה, מקלחון יהיה בחירה מעולה. בנוסף, אם תסיימו כל מקלחת עם כמה דקות של מים קרים, תוכלו לעורר את הגוף ואפילו לשפר את המערכת החיסונית, כך שבסופו של דבר אתם אלו שמחליטים מה הכי עדיף ומתי.