רעיונות אחסון לחדרי אמבטיה קטנים

חדר האמבטיה הוא מהחדרים הקטנים בבית ועם זאת יש בו אבזור התופס לא מעט מקום, בין אם זה המקלחון או האמבטיה, האסלה וגם ארון אמבטיה שיכול להתפרש על פני שטח לא קטן. בנוסף לאלה, בחדר האמבטיה מאוחסנים מוצרי טיפוח, חומרי ניקיון לאמבטיה, חפצים אישיים של כל אחד מבני הבית וגם מגבות. אין ספק שאחסון חפצים אלה בחדר האמבטיה עצמו הוא יעיל ונוח. לא נחמד לגלות שאין מגבת לאחר המקלחת אך זו נמצאת בכלל בארון בחדר אחר… ניתן לאחסן את כל מה שנחוץ וחיוני לחדר האמבטיה מבלי לפגוע בתחושת המרחב, מראה נקי ומסודר ותנועה נוחה. כמה טיפים איך לעשות את זה.

נצלו את גובה החדר
ככל שדירות הופכות להיות קטנות יותר ומציבות יותר אתגרים באחסון, גילינו גם את מימד הגובה בחדרים ולמדנו איך לנצל אותו. עשו זאת גם בחדר האמבטיה. יש דרכים שונות כיצד לנצל את קירות חדר האמבטיה (שעוד מעט נציין אותן) אבל הדבר הראשון והחשוב שיש לזכור הוא לראות את הקירות בתור שטח אחסון נוסף ואפילו גדול.

לבחור מתקנים תלויים ולא מונחים
היום חלק גדול מהאבזור של חדר האמבטיה כמו ארון אמבטיה או אסלות ניתן לתלות על הקיר ולא להניח על הרצפה. ארון או אסלה תלויים או מרחפים אם תרצו לקרוא לזה כך נותנים מראה אלגנטי וקליל יותר. את האזור שתחת הארון או האסלה תוכלו להשאיר כחלל פתוח, כי חללים חופשיים בחדר האמבטיה הם מצרך די נדיר. אם אתם זקוקים לכל ס"מ אחסון שאפשר למצוא, תוכלו לנצל את השטח שתחת הארון. אפשר להניח בו קופסאות עם דופן יפה שתוסיף עוד לעיצוב האמבטיה. בקופסאות תוכלו להניח חפצים שלא מצאתם להם מקום ביתר אזורי האחסון. כדי שלא תצטרכו להתכופף יותר מדי אחסנו בקופסאות אלה דברים שתצטרכו לעיתים רחוקות. גם תחת האסלה התלויה אפשר להניח קופסה עם חפצים.

מתקן יין תלוי למגבות
אם מתקן לאחסון בקבוקי יין נראה לכם זר לגמרי ולא קשור לאמבטיה חשבו שוב. מגבות מגולגלות ובקבוקי יין הם בקוטר דומה, כך שבמקום בקבוקים אפשר לאחסן במתקן הבקבוקים מגבות מגולגלות. כדאי לתלות את המתקן על הקיר. אפשר גם להניח על הרצפה אם יש לכם מקום. מתקן בקבוקים תופס שטח קטן יחסית ומפנה לכם את המגבות מארון האמבטיה.

מדפים, מדפים ועוד מדפים
הקירות כשטח אחסון הם כאמור המפתח לניצול נכון של חלל האמבטיה, במיוחד אם הוא קטן. לצד הארונות – הארון המרכזי וגם ארון שירות צר נוסף שתתלו, כדאי לשלב מדפים שתתלו על הקיר. אלה יכולים להיות מדפים באורכים שונים. באזור קטן יחסית אפשר לתלות מדף קטן ובאזור פנוי יותר על הקיר לתלות מדף ארוך. אפשר לתלות סדרת מדפים הנמצאים זה תחת זה. המדפים נותנים לכם הרבה מאוד מקום למוצרי טיפוח קטנים כמו דאודורנטים ובשמים. אפשר גם להניח עציץ קטן או פריט נחמד לקישוט. המדפים יכולים להיות גם בצורת כוורות קטנות המפוזרות במקומות שונים על גבי הקיר.

כיור מונח שיתפוס פחות מקום בחלל תחתיו
בנוסף לקירות, ארון אמבטיה הוא מקום אחסון מרכזי ולכן חשוב שיהיה אפשר לנצל אותו בצורה הטובה ביותר. כיור שקוע לוקח מקום מארון האמבטיה שהיה אפשר לנצל לטובת אחסון. כיור מונח לעומת זאת לא יתפוס את המקום הזה. לכן בחדרי אמבטיה קטנים מומלץ מאוד לבחור בכיור מונח ולא שקוע. מעבר לכך שהוא תופס פחות מקום בחלל הארון, ישנם עיצובים מרהיבים לכיורים מונחים כך שהדבר תורם גם מבחינה עיצובית.

מראה שהיא ארון שירות
על מקומה וחשיבותה של המראה בחדר האמבטיה אין ויכוח. אי אפשר לוותר עליה. במיוחד בחדר אמבטיה קטן כדאי לשלב בין מראה לבין ארון שירות. ארון שיהיה ממוקם מעל הכיור ויהיה בעל דלתות מראה ישרת אתכם היטב לשתי המטרות. היום אפשר למצוא ארונות שירות עם דלתות מראה במגוון צורות ועיצובים.

חיפוי שטומן בתוכו הפתעות
ממש כמו שמדיח כלים היום הוא לרוב אינטגרלי ויהיה בציפוי זהה במראהו לארונות המטבח כך אפשר ליצור ארונות שירות לכל אורך הקיר שיהיו מחופים ויראו כמו הקיר עצמו. הדבר נותן לכם אפילו מראה מרווח עוד יותר מארונות סטנדרטיים התלויים על הקיר או מדפים פתוחים שחפצים מונחים עליהם. תוכלו כמובן לקבוע את גודל הארון ועל איזה שטח יהיה פרוש.

לנצל את השטח בתוך ארון האמבטיה

כיוון שארון האמבטיה הוא אזור אחסון משמעותי, כדאי להשתדל שיהיה לו נפח גדול ככל האפשר. אם אין מקום שיתפרש לרוחב, אפשר למצוא ארון שהוא צר אך גבוה כך שנפח אזור האחסון נשאר עדיין משמעותי. את השטח שבארון נצלו בצורה הטובה ביותר. אל תניחו חפצים בצורה אקראית. עדיף לקחת קופסאות בגודל דומה ולהניח את החפצים בתוכן וליצור קומות קומות של הקופסאות. את הבקבוקים או שאר החפצים הניחו בתוך כל קופסה בצורה מסודרת. נשמע קפדני מדי? כשהשטח קטן לפעמים אין ברירה…

לסיכום, גם חדר אמבטיה קטן יכול להיראות מעולה, להיראות מרווח ולא צפוף אם רק מסתכלים על כל החלל ומנצלים את הקירות ככל האפשר יחד עם פתרונות אחסון נוספים כמו סלסלות או קופסאות יפות ושמירה על הסדר כמה שאפשר.