7 דברים שכדאי לקחת בחשבון בשיפוץ אמבטיה

מתכננים לשפץ את האמבטיה? איזה כיף! רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, בוחרים ארונות אמבטיה, ברזים חדשים וסינטציה מרעננת – יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כדי שהתהליך יהיה הכי אפקטיבי שאפשר, יעיל ומשתלם עבורכם לאורך זמן. הנה כמה טיפים מעולים לקראת השיפוץ. 

סוגיות תקציב

 

כמה כמה?

כל פרויקט שיפוץ הוא ייחודי, והוא משתנה בהתאם לגודל החלל, היקף הפרויקט ואיכות החומרים בהם תעשו שימוש. לכן, לפני שאתם יוצאים לדרך הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להגדיר לעצמכם כמה אתם רוצים להשקיע או כמה אתם מסוגלים להשקיע, ואז לקבל הצעת מחיר מוערכת ממספר קבלני בנייה. כך תוכלו להגדיר ציפיות ריאליות ולהיערך בהתאם.

מה משפצים?

כאמור, עלות השיפוץ היא נגזרת ישירה של היקף הפרויקט. מה אתם מתכננים להחליף? מה נשאר? באילו אביזרים תשתמשו ומה תהיה איכותם? בהתאם לתשובות שתענו תוכלו לגבש את התקציב הסופי.

תמיד להוסיף עוד קצת

כשמדובר בהחלפת הצנרת, למשל, נדמה כי מה שיכול להשתבש – סביר להניח שישתבש. זו לא גישה אופטימית במיוחד לחיים, אך היא עשויה לחסוך לכם המון כאבי ראש ותסכולי תקציב. כשאנחנו מתחילים בפרויקט שיפוץ, לרוב אנחנו יודעים מהי נקודת ההתחלה אך לא תמיד אנחנו מסוגלים לדעת כיצד הפרויקט יסתיים ואילו הוצאות בלתי צפויות הוא יכלול בתוכו. מה עושים? פשוט מתכוננים מראש. הוסיפו לתקציב הכללי עוד סכום להוצאות הבלתי צפויות, ואם הם חלילה יגיעו – תהיו מוכנים אליהן.

תיעוד, כל הזמן

קניתם ברז חדש? כתבו זאת בטבלה מסודרת. הוספתם ארונות אמבטיה חדשים? הוסיפו זאת לעמודה הרלוונטית בטבלה. מעקב מתמיד אחר עלויות השיפוץ בגיליון אלקטרוני מסודר יעזור לכם לוודא שאתם תמיד נשארים במסלול ולא חורגים מהתקציב שקבעתם.

סוגיות עיצוביות

 

רצפה עמידה להחלקה

פתחנו בסוגיה שהיא גם עיצובית וגם פרקטית – חדר הרחצה הוא החדר הכי רטוב בבית, וחשוב לשפץ אותו כך שהריצוף יהיה עשוי מחומר עמיד להחלקה שימנע החלקה בעת היציאה מהאמבטיה. יש המון אפשרויות ריצוף יפהפיות ולא בהכרח יקרות, שמתאימות לכל סגנון עיצובי ומשרתות את סוגיית ההחלקה. אם אתם גרים באזור קר או רוצים להתפנק בחודשי החורף הקרים, תוכלו להשקיע עוד יותר ולהתקין רצפה מחוממת שתעשה לכם נעים ברגליים כשתצאו מהאמבטיה החמה.

בחירת ארונות אמבטיה

ארונות אמבטיה הם אחד הפריטים הכי דומיננטיים בחדר, וכדאי מאוד לבחור ארון שישתלב בצורה הרמונית עם העיצוב בחלל, ויעניק לו מראש נקי, אלגנטי ומעוצב היטב. השקיעו בארונות אמבטיה איכותיים שלא יאבדו מצורתם כתוצאה מלחות או רטיבות, ובחרו ארון שיהיה נוח לכם גם ברמה הפרקטית-איחסונית וגם ברמת העיצוב הכוללת.

תאורה

בחירת תאורה נכונה לחדר האמבטיה היא לא דבר של מה בכך. מצד אחד, אתם כנראה רוצים שבחדר תהיה אווירה חמימה, מרגיעה ונעימה, אך מצד שני רבים מאיתנו עושים בחדר האמבטיה גם שימוש פרקטי – לטובת איפור, גילוח וכדומה, ולשם כך צריך גופי תאורה שבאמת מאירים. לכן, מומלץ לשלב בין השניים. תאורה רכה באזורים מסוימים, ותאורת "עבודה" ממוקדת ועוצמתית יותר באזורים בהם אנו זקוקים לעוצמת אור גדולה יותר.