פתרונות נגד החלקה במקלחת

 החלקה במקלחת היא אחת התאונות הביתיות הנפוצות והמסוכנות ביותר. היא גם אחת התאונות הביתיות הקלות ביותר למניעה. הסיכון גבוה במיוחד אצל ילדים וקשישים, אבל כולם עלולים להחליק ולהיחבל באופן משמעותי. ריכזנו עבורכם כמה פתרונות נגד החלקה במקלחת.

 

בחירת אריחים מתאימים לחדרי אמבטיה

כאשר בונים או משפצים, חשוב להסתכל גם על המראה, אבל גם על השימושיות. אריחים שמטבעם מאוד חלקים לא מתאימים לשימוש בסביבה מועדת לפורענות כמו חדרי אמבטיה.

 

חומרים שפועלים על האריחים

אם לא אתם בחרתם את אריחי הרצפה, או שעבר זמן והם נשחקו, ישנם פתרונות שלא מחייבות את החלפת כל הריצוף. פתרון יעיל לטווח הזמן הארוך הוא להשתמש בחומר התזה ויישום שפועל על אריחי הרצפה וגורם להם להיות מעט יותר מחוספסים ולכן פחות חלקים. ישנם חומרים שונים בהתאם לחומר שממנו עשוי האריח וחשוב לבחור בחומר המתאים לסוג האריחים שלכם. פתרון זה נמצא בשימוש בעיקר במקומות ציבוריים ופחות בסביבה הביתית. אם זאת, אין מניעה להשתמש בו גם בבית.

 

סרטי אנטי סליפ

אלו סרטים להדבקה על אריחי הרצפה. הסרטים עצמם מחוספסים וכך מפחיתים סכנת החלקה. ישנם סרטים שעשויים מחומרים שונים בדרגת חספוס שונה כדי להתאים לתנאי סביבה שונים. הסרטים ניתנים להדבקה והסרה ולכן לא גורמים לשינוי קבוע במרצפות עליהן הם מודבקים. ישנו בלאי של הסרטים עקב שימוש (כמו ברצפה עצמה) ולכן הם דורשים החלפה אחת לכמה זמן לפי הצורך. לא כל הסרטים נעימים לדריכה בכף רגל יחפה, ולכן חשוב לבחור את הסרט המתאים.

פתרון זה נמצא בשימוש בעיקר במדרגות, מכיוון שהוא בולט גם מהבחינה החזותית, אך יש גם סרטים שמיועדים לשימוש בסביבת האמבטיה והם מתאימים לשימוש זה גם מבחינת המראה וגם מבחינת התחושה.

 

ציפוי הגנה

ציפוי הגנה מתאים לסוגי רצפות שונים. בניגוד לחומרים שפועלים על האריחים עצמם, הציפוי מונח על האריחים ומגן עליהם, ולא משנה אותם. הציפוי עצמו מחליק פחות מסוגי המרצפות שעליהן הוא מיועד לשימוש ובכך מונע החלקה. את הציפוי מורחים על הרצפה ברולר – באופן דומה לצביעת קיר ולאחר ההתייבשות הוא שקוף ומבריק.

פתרון זה נוח ואסתטי ויכול להתאים לשימוש גם בסביבה הביתית אם אריחי הרצפה שלכם עשויים מאחד הסוגים הרלוונטיים – אפוקסי, פוליאוריתן, משטחי פלסטיק אטומים, טראצו ועוד.

 

שטיחון נגד החלקה

הפתרון הביתי המוכר והפשוט ביותר הוא שטיחון נגד החלקה. השטיחון עצמו עשוי מחומר פלסטי עם גבשושיות או חורים כדי ליצור משטח שאינו מחליק. בצדו הפנימי יש לרוב אמצעי הצמדה לרצפה כדי שהשטיחון עצמו לא יחליק עם העומד עליו.

שטיחונים כאלו מגיעים במגוון עיצובים וצבעים וכל אחד יוכל למצוא שטיח מתאים.

החיסרון בשטיחונים נגד החלקה הוא נטייתם לצבור לכלוך ועובש ולכן חשוב לנקות אותם באופן שוטף ולהחליף אותם לעיתים קרובות.