פרטים דקורטיביים לעיצוב המטבח

המטבח הוא אחד החדרים המסקרנים ביותר בכל בית, ולפעמים זה יהיה גם החדר הראשון שהאורחים ייראו כאשר הם ייכנסו אליכם הביתה. בחלל הזה מתגלה הרבה פעמים האופי האמיתי של הבית, ולעיתים הוא מגלם את אורח החיים הייחודי שבני הבית בחרו בו. טבעו המיוחד של המטבח ניכר לא רק בריהוט שנבחר, אלא גם בפרטים הקטנים. אותן נגיעות דקורטיביות שבזכותן המטבח הופך להיות שלכם באמת. אז איך הפרטים הדקורטיביים יסייעו לכם ליצור את המטבח האידאלי? הנה כמה הצעות.

 

עיצוב ארונות המטבח

ארונות המטבח תופסים חלק ניכר מחלל החדר והם מסייעים להגדיר את הקו העיצובי שלו. ארונות אלו יכולים להיות בעלי מראה "נקי" ומלוטש, אך גם במקרה זה, לפרטים הקטנים יש השפעה מהותית על מראה המטבח בכללותו. לדוגמה, דלתות ארונות המטבח יכולות להיות חלקות לגמרי, אך כדי להרכיב מראה מעניין יותר אפשר לבחור במקום זאת בדוגמאות של חריטות שונות. אפשרות נוספת היא לשלב שימוש בזכוכית או בסבכות ליצירת אפקט מסוים שיתכתב עם אלמנטים עיצוביים אחרים בבית. גם פרטים דקורטיביים עדינים כמו ידיות הארונות עוזרים לקבוע את הטון הייחודי של המטבח. השקיעו מחשבה בצורת הידיות, בצבע ובחומרי הגלם, ואם תרצו תוכלו גם להתייעץ עם יצרן הארון ולהזמין ידיות בנפרד בהתאם לטעם האישי שלכם. רק שימו לב – בעת בחירת אלמנטים עיצוביים שונים ודאו כי הם אינם פוגעים בנוחות השימוש במטבח, ובררו מהם הוראות התחזוקה שלהם.

התאמה מדויקת בין הכיור והברז

כאשר אתם בוחרים כיור מטבח וברז מטבח אחד השיקולים החשובים ביותר הוא כמובן ההיבט הפונקציונלי. למשל, תוכלו לבחור בין כיור יחיד לבין כיור כפול ותוכלו גם להתקין במטבח כיור עם קערית שאריות לנוחות שימוש גבוהה יותר. אך אחרי שהחלטתם על סוג הכיור המבוקש הגיעה העת לחשוב כיצד כיור מטבח זה משתלב בסגנון העיצוב הכללי של החדר. כיורי מטבח מוצעים היום בשוק במגוון רחב של עיצובים, צורות וגדלים והם עשויים מחומרי גלם שונים, ולכן ההמלצה היא להתייעץ עם מעצב/ת המטבח ולבחור ביחד כיור העונה על שני הצרכים – פונקציונליות ודקורטיביות.

בהמשך, כדי להרכיב את המראה המלא של פינת השטיפה, יש להתאים לכיור ברז מטבח נכון. כאן מבחר האפשרויות גדול עוד יותר, וישנם ברזים שאף נראים כיצירת אומנות בפני עצמה. תוכלו להתלבט בין מראה מעוגל וזורם לבין עיצוב זוויתי, בין גימור מבריק לגימור מט, ואפילו קשת הגוונים היום רחבה ביותר. המבחר הזה עלול לבלבל, אז זכרו – כדי ליצור את המראה הנכון ודאו כי הכיור והברז יוצרים יחד מראה הרמוני וודאו כי שניהם נוחים לשימוש.

נגיעות קטנות לסיום

בעיצוב המטבח עיקר תשומת הלב שלנו מופנית לריהוט ולתכנון שטחי העבודה והישיבה, אך גם במסגרת תוכנית העל הזאת אפשר לשלב "נגיעות" קטנות משלכם. לדוגמה, גם אם בחרתם באריחי מטבח חלקים וסטנדרטיים, אפשר לשלב פה ושם אריח ייחודי יותר, או ליצור פינה המשלבת בין כמה אריחים בעלי מראה מעניין. אפשרות נוספת היא לבחור כמה כלים מיוחדים, למשל כוסות או צלחות, ולהציג אותם באופן בולט על מדף מתאים. כך, הכלים האהובים יהיו נגישים ואתם גם תיהנו מיופיים בכל יום מחדש.