צ'ק ליסט – מוצרי אמבטיה שצריך לקחת לנסיעות לחו"ל

לכל אחד מאתנו הדרך שלו להתכונן לקראת הנסיעה לחו"ל והדרך שלו לסדר את המזוודה. אפשר לומר כי קיימות שתי אסטרטגיות עיקריות לאריזה; על פי אסכולה אחת, הנוסע לחו"ל חייב להכין רשימה מסודרת של הפריטים שהוא מעוניין לקחת עימו ולוודא כי פריטים אלו אכן נארזו כנדרש. גישה אחרת גורסת כי לגיטימי לגמרי לארוז את המזוודה דקה לפני שנוסעים, וכי לכל היותר תרכשו את הפריטים הנדרשים באתר שאליו תיסעו. זו אומנם גישה ספונטנית ואופטימית, אך אולי היא אופטימית מדי – מה תעשו אם תגיעו לאתר ולא תמצאו את מוצרי האמבטיה האהובים עליכם? בשל חשיבות הנושא, ומכיוון שגם בחופשה חשוב לנו לשמור על היגיינה, להלן מוצרי האמבטיה שלא כדאי לוותר עליהם כשנוסעים לחו"ל.

סבון גוף

אתם לא נוסעים למדבר או למקום מרוחק מהציביליזציה, ואתם משוכנעים כי בבית המלון שבו תשהו יהיה סבון. אלא שבחלק גדול מהמקרים תגלו כי הסבון שניתן לכם הוא אותו עיגול לבן וקטן המספיק לכשתיים וחצי רחצות. בדרך כלל סבון זה גם נוטה להחליק ולהידבק לדפנות האמבטיה והשימוש בו באופן כללי אינו נעים במיוחד ואינו נוח. תוכלו כמובן לרכוש סבון נוזלי בחנות ליד בית המלון, אך לפחות לימים הראשונים, כשאתם עדיין מתמודדים עם הג'ט-לג הביאו אתכם מעט סבון נוזלי במכל קטן.

סבון פנים

גם חדרי מלון נאים שיש בהם ארונות אמבטיה מעוצבים אינך מחזיקים בדרך כלל את המצרך הזה. חדר הרחצה במלון יכול להיות מלא אביזרי אמבטיה יוקרתיים, כולל ערכת תפירה וספוג המבריק נעליים, אך סבון פנים סטנדרטי לא תמצאו כמעט אף-פעם. אולי אין זה פלא, כי בניגוד לשאר חלקי הגוף, אזור הפנים הוא רגיש יותר, ולכל אחד מאתנו יש את סבון הפנים האהוב עליו שאין לו תחליף. כאן ההתמודדות היא קלה יותר מבחינת משקל הנסיעה, וניתן בהחלט למצוא בקבוקון פלסטיק או מכל קטן שבו תשמרו דוגמית של הסבון הרגיל שלכם.

שמפו ומרכך

בדומה לסוגיית סבון הגוף, גם כאן השאלה היא עד כמה אתם סומכים על בית המלון שאליו אתם נוסעים. אם מדובר במקום שכבר מוכר לכם היטב, ואם אתם יודעים כי יש בו שמפו ומרכך המקובלים עליכם, כי אז אין צורך שתפנו לשמפו ולמרכך מקום במזוודה. עם זאת, תמיד כדאי להיות מוכנים, וגם במקרה זה מומלץ להביא אתכם בקבוקונים קטנים המכילים שמפו ומרכך. אחרי שתגיעו לבית המלון, תוכלו לסייר באזור ולרכוש בחנות המכולת הקרובה תכשירים בגודל מלא שישמשו אתכם למשך הביקור.

היגיינת שיניים

במקרה זה, קיימת לרוב תמימות דעים בקרב הנוסעים לחו"ל. גם את מתכננים ללון בבית מלון ברמה הגבוהה ביותר, אל תשכחו להביא אתכם את מברשת השיניים ואת משחת השיניים המועדפת עליכם. ייתכן כי תוכלו לרכוש את משחת השיניים ביעד שאליו אתם נוסעים, אך גם קיימת אפשרות כי תגלו שטעם המשחה שונה מאוד מזה של הארץ, או שביעד הטיול לא ניתן כלל להשיג את סוג משחת השיניים האהובה עליכם. מכיוון שרובנו מצחצחים את השיניים בשעות הבוקר, לפני היציאה מהבית, קיימת סכנה שתשכחו את המברשת בחדר הרחצה הביתי שלכם. לכן, כדי למנוע מצב זה מראש, מומלץ לרכוש מברשת שיניים ומשחה חדשות, ולהכניס אותן למזוודה בעת סידורה. טיסה נעימה!