מה זה אסלה תלויה?

לצד אביזרי אמבטיה יוקרתיים, ארונות אמבטיה או אביזרי אמבטיה פרקטיים – אחד הפריטים החשובים בכל חדר אמבטיה זו האסלה שלנו. אם אתם שוקלים להחליף את הנוכחית ורוצים לשדרג את חדר הרחצה – אסלה תלויה היא אחת האפשרויות החדשניות והנוחות ביותר. מהם המאפיינים שלה? היתרונות והחסרונות? מיד תגלו.

אסלה תלויה – מאפיינים
אסלה תלויה נתלית על הקיר ללא מגע עם הרצפה. לרוב יצוידו אסלות אלה עם מיכל הדחה סמוי המותקן בקיר, ומה שנראה מול עינינו זה את לחצני ההדחה בלבד. אפשרות התליה של האסלה וגובהה הן מגוונות, אך ההמלצה היא להתקינה בגובה של כ-25 ס"מ מהרצפה (ובכך להעניק גובה ישיבה נוח יותר של כ-1/2 מטר). המלצה נוספת היא להעדיף מיכל הדחה חסכוני של כשלושה ליטרים.

1. עיצוב מתקדם
ההיבט האסתטי והעיצובי של האסלה הוא אחד הדברים שהופכים אותה לפופלרית כל כך. העובדה שהיא תלויה ואינה מחוברת לרצפה וכן שמיכל ההדחה אינו גלוי לעין, מעניקים תחושה מרווחת יותר, נקיה יותר ומינימליסטית יותר.
2. תחזוקה נוחה
לצד עיצוב מתקדם, עובדת היותה של האסלה תלויה הא אחד הדברים שגורמים לה להיות נוחה לניקוי כל כך. חדר השירותים כולו קל יותר לניקוי בשל כך. אתם יכולים לגרוף מים בנוחות מתחת לאסלה ולנקות בקלות את הריצוף מתחתיה, מבלי לחשוש שמצטברים תחתיה לחות ועובש.
3. מחירים
אחד האתגרים הבולטים בקניית אסלה תלויה קשורה במחיריה. בהשוואה לסוגים אחרים של אסלות, האסלה התלויה נחשבת ליקרה באופן משמעותי. האסלה הרגילה המצוידת עם מיכל הדחה רגיל תעלה לנו כ-200 ש"ח ומעלה, בעוד שאסלה תלויה עם ניאגרה סמויה, מחירה יחל ב-1000 ש"ח. בנוסף, במקרה שבו תזדקקו לחלקי חילוף, דעו כי גם הם אינם זולים. יחד עם זאת, ניתן לרכוש אסלה תלויה וליהנות מהיתרונות הרבים שלה, אך לוותר על מיכל הדחה סמוי – דבר היוזיל את העסקה באופן משמעותי.

כיצד מרכיבים אסלה תלויה?
את האסלה התלויה לא ניתן להחליף באופן עצמאי, והיא מחייבת התקנה על ידי איש מקצוע. תהליך ההרכבה כולל, ראשית, את עקירת האסלה הישנה, שבירת הקיר הקיים ושיפוץ הקיר והמרצפות שתחתיו. לרוב יעשה הדבר במסגרת שיפוץ מקיף לחדר או בעת בניית בית חדש. כך או כך, העדיפו תמיד איש מקצוע יחיד שיהיה אחראי על העבודה כולה, ובכך תחסכו לעצמכם התרוצצויות בין כמה אנשי מקצוע , חסכון כספי וחסכון בזמן.
איך נבחר אסלה תלויה?
מאחר ומדובר בהוצאה שלא עומדים בפניה בכל יום, חשוב לבחור בחברה איכותית, במותג טוב ובמוצר מתקדם. חשוב שתוכלו "לסמוך" על האסלה שתעמוד בפני חומרי ניקיון שונים ובפגעי הזמן, ולא תצטרכו להתרוצץ ולחפש עבורה חלקי חילוף לעיתים קרובות. תוכלו לבדוק האם האסלה בטיחותית, על ידי בדיקה שהיא מאושרת על ידי מכון התקנים הישראלי.