טיפים לסידור האמבטיה

אם אתם רוצים להפוך את שגרת השימוש שלכם בחדר האמבטיה לנעימה ומסודרת יותר וליהנות מחלל מרגיע, מאורגן ומעוצב אבל לא יודעים מהיכן להתחיל, הכנו לכם מספר טיפים מעולים ומאוד פשוטים ליישום שיסייעו לכם לארגן את חדר האמבטיה ולשמור עליו יפהפה לאורך זמן. 

לפני שמתחילים – מפנים

כל עיצוב מחודש של חדר קיים מתחיל בפעולת מיון טובה. ארונות אמבטיהמתלה המגבות וגם מקומות האחסון שלא ידעתם שקיימים – כולם צריכים לעבור מיון מחדש.
איך עושים זאת נכון? עברו על כל התרופות, החפצים, כלי הניקוי והטיפוח שיש בחדר האמבטיה ומיינו אותם בהתאם למספר פרמטרים: האם עושים בהם שימוש, לאיזה "מחלקה" הם שייכים ומי משתמש בהם. כך יהיה לכם קל יותר להמשיך לסעיפים הבאים.

כמה שפחות – יותר טוב

הטיפ הזה נכון כמעט לכל חדר בבית, והוא נכון ביותר לחדר האמבטיה. זהו מקום רגוע שצריך לשדר אווירה נעימה של ניקיון וסדר, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להעדיף שכמה שפחות פריטים יהיו על שולי האמבטיה ולצד ארונות האמבטיה. כך יהיה לכם קל יותר לשמור על האזור מסודר ונקי. כדי לעשות זאת נכון, בחרו באביזרי אמבטיה ייעודיים שזוהי כל מהותם: לאחסן בנוחות את הפריטים השונים שאתם צריכים שיהיו בהישג יד, דוגמת סבון, מברשות שיניים ואמצעי טיפוח נוספים.

אין לכם מקום? השתמשו בחלק הפנימי של הארון

ארונות אמבטיה רבים מציעים המון מקום אחסון, אך לעתים גם זה לא מספיק. אם אתם רואים שאין לכם מקום לאחסן את הפריטים השונים שבחדר האמבטיה, עשו שימוש בחלקו הפנימי של הארון ועשו שימוש באמצעי אחסון ייעודיים הנתלים על דלת הארון.
כך למשל תוכלו לשים באזור הזה אביזרים לעיצוב שיער, מטליות ניקוי, צמרוני אוזניים וכל חפץ שמתאים בגודלו לסוג האחסון הזה.

השתמשו בחוצצי מגירות

חדר האמבטיה מאכלס בתוכו כל כך הרבה פריטים קטנים שיכולים ללכת לאיבוד במגירותיו העמוסות, ולכן שימוש במחיצות ייעודיות למגירות יכול להעניק "בית" קטן לכל אותם חפצים ולשמור על המגירה כולה הרבה יותר מסודרת; בנוסף, המראה שיתקבל יהיה מעוצב מאוד, קליל ואוורירי ויעזור לכם לשמור על סדר לאורך זמן, כיוון שתמיד תדעו היכן החפצים שלכם נמצאים.

קופסאות אחסון נפרדות לכל בני המשפחה

אין סיבה שסכין הגילוח, משחת השיניים של הילדים וכלי הניקוי של חדר האמבטיה יהיו יחד, ולכן חשוב לא רק למיין את החפצים השונים בהתאם לסוג הכללי שלהם אלא גם בהתאם למי שמשתמש בהם. אם אתם עושים שימוש בחדר אמבטיה משותף, זה פשוט טיפ מנצח שיעזור לכל בני הבית ליהנות מפרטיות יחסית וגם מרוגע, כיוון שהפריטים ששייכים לכל אחד מהדיירים תמיד יהיו באותו המקום, המיועד רק להם ולא לאף אחד אחר; בעת הצורך, פשוט שולפים את הפריט או האביזר הרלוונטי, משתמשים ומחזירים לקופסת האחסון הממוקמת במגירה או בארון האמבטיה.