טיפים – איך לקלח את הכלב באמבטיה

אחרי טיול נעים עם הכלב בפארק או בין רחובות העיר, כנראה שחיית המחמד שלך חוזרת הביתה כשהיא מאושרת – אך גם מלוכלכלת. אנו משקיעים בכלב שלנו משאבים רבים, מטפחים אותו ורוצים להעניק לו את החיים הטובים ביותר. חלק מכך בא לידי ביטוי גם בשגרת הניקיון הקבועה שלו. איך מקלחים את הכלב באמבטיה הפרטית וחוסכים הוצאות מרובות על שטיפת כלבים מקצועית? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך.

בטיחות – העדיפות העליונה
לאחר השלמת השיפוץ וההתאמה של האמבטיה לצרכים שלכם, דאגו לאחסן את כל פרטי הבטיחות הדרושים בקרבת מקום. בין אם מדובר ברצועה השומרת על הכלב שלכם רגוע ומעניקה לכם שליטה במהלך הרחצה, ובין אם מדובר במחצלת דקה שתסייע לכלב לא להחליק במהלך הרחצה. הדברים הללו חשובים מאוד.

שדרגו את האמבטיה
אמנם אפשר לקלח את הכלב באמבטיה רגילה או במקלחת פשוטה, אך זה לא תמיד אידיאלי. פעמים רבות, בעיקר כשמדובר בחיית מחמד גדולה, הגודל לא מספיק ולעתים זוהי גם לא הבחירה הבטוחה ביותר. אם אתם רוצים ליצור את התנאים האידיאלים לרחצה, במיוחד אם אתם רוצים לרענן את מראה חדר האמבטיה בלאו הכי – שקלו לשפץ את האמבטיה. תוכלו להוסיף אביזרי אמבטיה מיוחדיםארונות אמבטיה ייעודיים ועוד – אך בעיקר, לדאוג לאמבט נוח ובטוח. זה יקל עליכם לשטוף את הכלב בנוחות וגם יעניק לו תחושת ביטחון. אם אין באפשרותכם לשפץ את האמבטיה לחלוטין, תוכלו פשוט לרכוש בסיס מקלחת מאובטח שיתחום את האיזור.

נקו את הכלב לפני הרחצה
בטרם הכניסה לבית, דאגו לנקות את הכלב בעזרת מברשת כלבים ייעודית שתסיר ממנו את הפרווה הנשירה. שיער הכלב עשוי לגרום לסתימה באמבטיה די מהר וליצור בעיות אינסטלציה מטרידות – לכן הקדימו תרופה למכה ודאגו לכך בטרם עת.

פריטי "הרגעה" בהישג יד
לעתים זמן הרחצה עשוי להיות מלחיץ עבור חיית המחמד שלכם. כדי להעביר אותו בשלום ובנחת, דאגו לשמור על פריטים שמרגיעים את הכלב שלכם – צעצוע אהוב, שמיכה מיוחדת וכל דבר שיסייע לו להיות רגוע ושליו יכול לעבוד ולהועיל לשניכם.

עשו שימוש במוצרים ייעודיים
טעות נפוצה שבעלי חיות מחמד עושים, היא לעשות שימוש במוצרי רחצה המיועדים לבני אדם – כמו שמפו, תחליב רחצה או קרמים שונים. מוצרי רחצה אלה לא מיועדים לכלבים, ועשויים להזיק לעורם או לפרווה שלהם. הקפידו להצטייד במוצרי שמפו ורחצה המיועדים לכלבים, שיאפשרו לכם לשטוף בעדינות את חיית המחמד, כמו גם מייבש שיער בטוח לכלב ומוצרי טיפוח נוספים.
נצלו את הזמן לכיף זמן האמבטיה יכול להיות יותר מאשר זמן בו הכלב מתנקה ומתרענן. זה יכול להיות זמן נפלא לשחק עם חיית המחמד שלכם. הוציאו צעצועים מיוחדים שהכלב יכול ליהנות מהם בזמן האמבטיה, תרגלו הוראות חדשות שכשהוא ממלא אותם – תתגמלו אותו בהתאם ושחקו איתו. לא רק שלכלב שלכם יהיה כיף יותר, הוא גם ירגיש פחות חרדה בזמן הרחצה.