המייקאובר המושלם לאמבטיה

מתכננים שיפוץ וחידוש של חדר האמבטיה? נהדר! אספנו עבורכם כמה טיפים והסברים איך לעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר, עם מינימום תסכול והסתבכות, ומקסימום תוצאה.

אבל קודם כל אנחנו צריכים לדבר על כסף
אתם בטח כבר רצים בדמיון ומתכננים בראש את חדר הרחצה המושלם. זה כיף ומרגש, אבל לפני שעושים אפילו את הצעד הכי קטן, חשוב מאוד לשבת ולבדוק מהו התקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם. זהו החלק הכי מעצבן ולפעמים גם הכי מפחיד, אבל חייבים לעשות אותו ברצינות. תהיו כנים עם עצמכם, תחשבו כמה אתם רוצים להשקיע וכמה אתם יכולים, ואיזה סכום כבר יהיה חריגה שלא תוכלו לעמוד בה. אל תתפתו להתחייב לשיפוץ ענק שיכול לגרור אתכם לחובות והלוואות, כשעובדים חכם אפשר להגיע לתוצאות נפלאות גם בתקציב נמוך.

לקבוע סדר עדיפויות
המייקאובר יכול להיות מצומצם ולהתמקד באלמנטים הדקורטיביים של חדר הרחצה, והוא יכול גם להיות פרויקט ענק של החלפת כל הריצוף ואביזרי הסניטציה. וכמובן שבין לבין יש טווח רחב מאוד של שינויים שאפשר לבצע. כדי לא לאבד את הראש (ואת התקציב) מומלץ להסתכל טוב טוב על הקיים, ולחשוב מהם הדברים הכי דחופים שדורשים שינוי- ובהם להתמקד קודם כל. וככל שיישאר תקציב, כך תוכלו להתקדם לעוד ועוד סעיפים נוספים, ובכל מקרה תהיו בטוחים שתשיגו את המטרה העיקרית שלכם. ההתמקדות בעיקר תאפשר לכם להימנע מרכישות אימפולסיביות ומיותרות, ולהפיק את המקסימום מהקיים.
לדוגמה, אם אתם רוצים להוציא את האמבטיה ולהתקין במקומה מקלחון פינתי, זו עבודה גדולה שצריך לסגור את הפרטים שלה לפני שמתפתים להחליף את הכיור והברזים, שהם דווקא חדשים יחסית ובמצב מצוין, ומקסימום דורשים ריענון קל.

להחליט על האלמנטים החשובים
שיפוץ של חדר הרחצה הוא פרויקט שעושים אחת לתקופה, ומקווים שהתקופה הזו תהיה ארוכה ככל האפשר. ולכן יש כמה אלמנטים עיקריים שכדאי מאוד לחשוב עליהם לעומק: הריצוף, אביזרי הסניטציה וארונות האחסון. הם הלב והמרכז של כל חדר רחצה, והם אלו שיהפכו אותו למושלם. שלושת האלמנטים הללו הם גם היקרים ביותר בכל התהליך, והם אלו שיצטרכו לשרת אתכם לאורך שנים ארוכות מאוד. ולכן אנחנו ממליצים לחשוב טוב על הסגנון העיצובי, ולבחור בקווים קלאסיים ונקיים, שיישארו מודרניים למשך שנים רבות- וגם יוכלו "לספוג" שינויים ועדכונים בעיצוב. ולא פחות חשוב, אלו שלושת האלמנטים שבהם כדאי להשקיע הכי הרבה ולבחור את הרכיבים הכי איכותיים. ארון אחסון איכותי עם מספיק מקום ישרת אתכם בנאמנות, וכך גם אביזרי הסניטציה.
כמובן שתכנון נכון של החלל יאפשר לכם לנצל את המקסימום. לפעמים שינוי במיקום האסלה לצד מקלחון פינתי יכולה להפוך את החדר למרווח ונעים יותר לשימוש.

להשלים את הפרטים הקטנים
אחרי שהתמודדנו עם כל ההחלטות הגדולות, אפשר להגיע לפרטים הקטנים שהופכים את חדר האמבטיה למושלם. בחירה של התאורה והמראה, מתקן לתליית מגבות או הצבע של הקרמיקה. אלו הפרטים שמכניסים את החיים והייחוד, וזו ההזדמנות שלכם להשתולל אבל בגבולות התקציב, כן?