צ'ק ליסט לאחר שיפוץ אמבטיה

כל פרויקט שדורש שיפוץ בחלל שלכם יחייב אתכם בתוכנית עבודה. גם אם אתם מייעדים לשפץ את חלל האמבטיה שלכם, תאלצו להכין מראש תכנית שיפוץ דקדקנית. כמו כן, גם לאחר שיפוץ של חלל האמבטיה, מומלץ לערוך רשימה ולבדוק שאכן הכל שריר וקיים, מה שמכונה בלועז- צ'ק ליסט! הרשימה הזאת תהייה כבר מוכנה בטרם תתחילו את השיפוץ ותסייע לכם גם בסיומו. היא תכסה על כל הפרטים והאבזור שיש להכיל בו את החלל ותפורט עד לפרט הקטן, שאולי יראה לכם זניח בהתחלה, אבל אתם תגלו שהרשימה הזו חסכה לכם הרבה תסכול וכאב ראש.
ברור הרי שבמידה וחדר האמבטיה היה מושלם, לא היינו כלל ממהרים לשפץ אותו. עם זאת, מומלץ לפני שפונים לכל שיפוץ לשאול את השאלות הבאות: האם הצנרת ישנה ואנו רוצים להחליף אותה? האם אנחנו עורכים שיפוץ לצורך ריענון של עיצוב חלל אמבטיה חדשני? האם מדובר בשיפוץ שמטרתו נגישות של דיירים קשישים? ועוד מגוון שאלות שיספקו מענה מושלם על כל הצרכים שדורשים את השיפוץ. לאחר ששיפצתם את החלל, החלפתם את הצנרת, הדבקתם אריחים חדשים על הקירות והרצפה, נותרתם עם חלל ריק וכל מה שנשאר זה להתחיל לעצב ולאבזר אותו בכל כך הרבה דברים. להלן רשימת אבזור כללית שיכולה לסייע לכל אחד ואחת מכם, לאחר שיפוץ מבנה חלל האמבטיה.

צ'ק ליסט!

  1. מקלחון / אמבטיה
  2. מראות
  3. ארונות אמבטיה תלויים
  4. מדפים
  5. גופי תאורה
  6. כיור
  7. שקעי חשמל
  8. מתגים וכיסויים
  9. מתלים
  10. מתקן חימום מגבות
  11. משטחים שמונעים החלקה
  12. פח
  13. כלים אחסון למוצרי טואלטיקה.

רשימה זו היא בהנחה שהאריחים כבר הוטמעו הן על הקירות והן על הרצפה.
לאילו אנשי מקצוע תזדקקו? בתום שיפוץ החלל מומלץ שרק איש מקצוע שעוסק בחשמל יסייע בכל מה שקשור להרכבת גופי התאורה בתוך הארונות ועל הקירות. וכן אינסטלטור מקצועי שידע להרכיב את הכיור שתבחרו ואת מקלחונים או האמבטיה החדשה. לאורך כל שיפוץ חלל האמבטיה שלכם יהיה נוכח הקבלן שאותו תבחרו מבעוד מועד, הוא האדם האחראי לכל השיפוץ, הוא ידע לעמוד בתקציב שסוכם מראש, הוא יעמוד בלוח הזמנים שנקבע והוא ידע להעסיק את האנשים המהימנים ביותר בתחום הספציפי שיידרש. לכן בחירה של קבלן מקצועי ומנוסה, עוד טרם התחלתם את השיפוץ, היא קריטית להצלחת הפרויקט, כי הוא זה שינצח על כל הפרויקט וידאג לכם לחלל אמבטיה מהודר שיענה על כל הצרכים של כל הדיירים.
אין ספק שברגע שהכל יהיה מאחור ותוכלו להשליך את הרשימה סוף סוף לפח, תוכלו גם לפצוח בשיר באמבטיה וליהנות מחלל מרענן ומחווית אמבטיה מפנקת, כיוון שכל דבר שרק תרצו יהיה בהישג ידכם, כי דאגתם לכך מראש ולא פספסתם דבר, אולי בעצם את כוס היין.