פסח מתקרב וזה הזמן הטוב ביותר לשפץ את המטבח

האביב מביא איתו לבלוב, רעננות והרבה אנרגיות חדשות. וביחד איתם מתקרב גם ליל הסדר, וההכנות לקראתו בעיצומן. ואם השילוב בין האביב לניקיונות מעוררים בכם את הרצון להתחדש ולהשתדרג, יכול להיות שפסח זה הזמן המושלם עבורכם כדי לשפץ את המטבח.
למה? איך עושים את זה נכון? כל התשובות לפניכם.

להגיע לחג עם מטבח חדש
אירוח של הרבה אנשים לסעודת החג יכול להיות מטלה כבדה, אבל הוא יכול להיות גם הנאה גדולה. שיפוץ של המטבח לקראת החג יכול לשדרג את החוויה כולה, ולתת לכם את המקום המושלם כדי לבשל ולארח. אם אתם חוששים להיכנס לשיפוץ מאסיבי לפני החג – אנחנו לגמרי מבינים. במקרה כזה כדאי לחשוב איך שינויים קטנים וממוקדים יעזרו ויקלו על חייכם. לדוגמה התקנה של ברז מטבח נשלף במקום הברז הסטנדרטי או שדרוג של התנור והכיריים הם כביכול שינויים קטנים, אבל למעשה הם נותנים לכם ציוד איכותי ונוח יותר לעבודה.
אם אתם מרוצים מציוד המטבח אבל רוצים לשדרג את המראה, יש כמה דרכים לעשות את זה מבלי להיגרר לשיפוץ כללי. יש היום שיטות שונות כדי לצבוע ולחדש קרמיקה, כיור מטבח ודלתות של ארונות. אין לתאר עד כמה השינויים הקטנים האלה יחוללו מהפכה במטבח ויגרמו לאורחים להתפעל.

מה כדאי לדעת לפני תחילת השיפוץ?
מצד אחד שיפוץ של המטבח ישדרג פלאים את חווית השימוש והאירוח. אך מצד שני, אם אתם מתכננים שיפוץ נרחב, חשוב לוודא שלוחות הזמנים ריאליים. מאחר והרבה אנשים רוצים לשפץ את הבית לקראת פסח, המשמעות היא שהקבלנים ואנשי המקצוע עמוסים יותר לקראת החג. כדי להבטיח שהשיפוץ יתקיים כמתוכנן כדאי לתכנן לוח זמנים מרווח יותר, וכמובן להזדרז ולחתום על חוזה עם הקבלן. אם אתם חוששים שלא תעמדו ביעד ולא תסיימו את השיפוץ עד ערב החג, כדאי לשקול לדחות את העבודות, לתכנן שיפוץ מצומצם יותר, או למצוא דרך יצירתית לחלק את העבודות לפני ואחרי החג. לדוגמה להשקיע בצביעה של הקירות, להחליף כיור מטבח ולהתקין ברז נשלף למטבח. ואחרי החג להתקדם לעבודות משמעותיות כמו החלפת הריצוף או הארונות.

לנצל את השלב של אחרי החגים
למרות הרצון להיות עם מטבח חדש ומשופץ בערב החג, לפעמים כדאי לחכות קצת ולדחות את השיפוץ דווקא לאחרי החגים. במיוחד כאשר אתם מתכננים שיפוץ מאסיבי ומשמעותי. הרי אין היגיון להתקין כיור מטבח ומדיח כלים, ולאחר מכן להרים את הרצפות כדי להחליף את הצנרת.
מאחר ואחרי החגים היא דווקא תקופה של ירידה בעבודות השיפוץ, יהיה לכם הרבה יותר קל לתאם ולחתום על חוזה עם קבלן. לא מעט חנויות מציעות מבצעים והנחות, מה שיאפשר לכם לשדרג את האביזרים השונים, כמו ברז מטבח נשלף ומערכת חכמה לסינון מים, במחירים נמוכים יותר.