מקלחות מזכוכית – יתרונות וחסרונות

מבין כל החדרים בבית, דווקא בחדר האמבטיה חל בשנים האחרונות שינוי משמעותי באופן שבו אנו תופסים את עיצוב החדר. במקום המראה המסורתי של קרמיקה וארונות אמבטיה סטנדרטיים, אנו חופשיים כעת לבחור מבין מגוון רחב הרבה יותר של עיצובים בלתי שגרתיים. שינוי זה נובע מתוך ההבנה שחדר האמבטיה הוא בראש ובראשונה מקום של רגיעה והתרעננות, ולכן חשוב כל כך לעצב אותו בעדינות ובחוכמה. כדי להשיג את האפקט הזה רבים בוחרים להשתמש בזכוכית, ובמדריך הקצר הבא נלמד קצת יותר על השימוש בחומר זה, ועל האפשרות לשלב את הזכוכית בחדר האמבטיה.

 

יתרונות השימוש בזכוכית

זכוכית היא חומר גלם מוכר ואהוב. אנחנו רגילים למשל לראות שולחנות סלון הכוללים פלטה של זכוכית, ולעיתים אנו נעזרים בחומר זה גם לעיצוב של מחיצות או מדפים בבית. אך לשימוש בזכוכית יש יתרונות בלתי מבוטלים גם בחדר האמבטיה:

  • יצירת מראה אלגנטי: אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות של הזכוכית היא השקיפות שלה והמרקם החלק שלה. השילוב שבין שתי תכונות אלו מסייע ליצור חדר אמבטיה במראה יוקרתי ואלגנטי.
  • עיצובים ייחודיים: זכוכית היא חומר שניתן לעבד אותו בקלות וליצור באמצעותו אפקטים מרשימים ביותר. מלבד הזכוכית השקופה, תוכלו למשל לשלב מקלחון בעל זכוכית חלבית או אפילו לבחור בזכוכית צבעונית שתסייע להכניס גוונים חדשים לחדר האמבטיה.
  • ניקוי קל: זכוכית היא לרוב קלה לניקוי. המשטח החלק אינו מעודד הצטברות של כתמים, ובניגוד לאריחי קרמיקה אין שימוש ברובה שנוטה לצבור עובש.
  • מניעת הצפה של מים: בכל חדר אמבטיה צריכים בני הבית לחשוב על פתרונות יצירתיים למניעת הצפת החדר. לעיתים קרובות בוחרים בווילון ומחזיקים מגב צמוד במקלחון, אך גם אמצעים אלו אינם מונעים מהמים להציף את חדר האמבטיה, במיוחד בזמן מקלחות ארוכות. הצפת המים אינה רק מטרד אסתטי, היא גם מהווה סיכון ממשי לבני הבית ועלולה לגרום להחלקה. השימוש במקלחות זכוכית מאפשרות להשיג חציצה טובה יותר בין המקלחת לבין שאר חלל האמבטיה, וכך ניתן למנוע הצפה של החדר ואפשר לוודא שהוא בטוח לשימוש.

חסרונות השימוש בזכוכית

קל ללכת שבי אחר יופייה הרב של הזכוכית, אך כדי שחדר הרחצה ימשיך להיראות נאה לאורך שנים, חשוב גם להכיר את נקודות התורפה של הזכוכית, ולדעת כיצד להתמודד עימן.

  • בטיחותיות: בניגוד לחומרי פלסטיק, זכוכית עלולה להישבר. יש לציין כי מקלחונים ואביזרים אחרים המשמשים בחדר האמבטיה מיוצרים בדרך כלל מזכוכית איכותית ומחוסמת, ולכן אם רכשתם מקלחון זכוכית ממותג מוכר ואמין, קרוב לוודאי שלא תחוו תקלות או בעיות בטיחות כלשהן. אך בכל זאת, כדי למנוע תאונות מיותרות, חשוב מאוד לשים לב למצבה של הזכוכית. אם אתם מבחינים בסדקים או אם הזכוכית אינה מותקנת באופן יציב ייתכן שהיא מהווה סכנה לבטיחות בני הבית, ויש לתקן מצב זה בהקדם האפשרי.
  • תחזוקה והחלפה: משטח הזכוכית אומנם קל לניקוי, אך לעיתים היא מותקנת באמצעות חיבורים וחלקי מתכת ופלסטיקה. גם את החלקים הללו יש להקפיד לנקות היטב, ובמשך הזמן הם נוטים להישחק ולעיתים מחייבים החלפה. לכן, חשוב לשים לב להוראות התחזוקה של יצרן מוצר הזכוכית, ולהשתמש אך ורק במוצרי ניקוי המומלצים על ידו. נקודה חשובה נוספת – במקרים שבהם נדרשים תיקון או החלפה, יש לפנות לאנשי מקצוע המומחים בתחום זה.

כיצד משלבים את הזכוכית בחדר האמבטיה?

אם אתם משפצים את חדר האמבטיה ומעוניינים לשפר את המראה שלו בעזרת השימוש בזכוכית, תוכלו לשלב חומר גלם זה באמצעות הדרכים הבאות:

  • מקלחונים: זוהי אחת הדרכים המוצלחות ביותר לשלב זכוכית בחדר האמבטיה, וכיום ישנו מבחר מרשים מאוד של מקלחונים הניתנים להתאמה לכל חדר רחצה. ניתן לדוגמה לבחור מקלחון חזיתי סגור, ואם יש לכם חדר רחצה לא גדול אפשר גם להרכיב מקלחון פינתי, סטנדרטי או מעוגל. אם יש לכם אמבטיה בחדר הרחצה, אפשר גם להתאים לה מחיצה מעוצבת וכך למנוע השפרצה של מים מחוץ לאמבטיה.
  • מקומות אחסון: חומרי פלסטיק הם אולי עמידים יחסית, אך אין ספק כי לא תמיד הם מוסיפים לאסתטיקה של חדר האמבטיה. הפלסטיק אינו משתבח כשהוא מתיישן, ולפעמים הוא גם צובר כתמים ועובש. אז במקום לבחור מדף סטנדרטי, תוכלו לשלב בחדר האמבטיה מדפי זכוכית למקלחת וכך ליצור מראה יוקרתי שישמור על יופיו לאורך זמן.
  • גופי התאורה: אם התאהבתם באלמנט השקיפות, ואתם רוצים ללכת איתו עד הסוף, תוכלו גם לבחור גופי תאורה העשויים מזכוכית שקופה. עם זאת, עליכם לזכור שבחדר האמבטיה שוררת סביבה לחה, וחשוב להתאים לה את גוף התאורה הנכון עבורה.
  • סביבת הכיור: גם בתחום הכיורים ישנם חידושים עיצוביים, ובשוק ניתן למצוא כיורי אמבטיה שקופים המוסיפים עניין רב לחדר האמבטיה. אפשרות אחרת היא לעצב את אזור כיור באמצעות שימוש בזכוכית או באריחי זכוכית צבעוניים ליצירת מראה שמח ומעורר.

טיפים לסיום

בחרתם בזכוכית כאלמנט עיצובי מוביל בחדר האמבטיה? מצוין! אך רגע לפני שאתם מתחילים את עבודות השיפוץ או ההתקנה, כדאי שתשימו לב לנקודות הבאות:

  • בחרו מותג איכותי: מקלחוני זכוכית הם חלק מרכזי בחדר הרחצה ולכן משפיעים מאוד על המראה שלו. מסיבה זו, רצוי לבחור מותג מוכר שיסייע לכם ליצור מראה איכותי הנשמר היטב גם שנים אחרי ההתקנה.
  • בחרו באנשי מקצוע: זכוכית היא חומר גלם שיש להתייחס עליו בכבוד ובעדינות. התקנה לא נכונה או לא מקצועית עלולה לגרום לנזקים או לפגמים שחלקם אף עלולים לסכן את חייהם של בני הבית. לכן, התקנה של מקלחונים מזכוכית צריכה להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום זה.
  • בקשו לקבל מהיצרן הוראות תחזוקה: עוד בזמן שאתם בחנות ומתלבטים בין המוצרים השונים, בררו לגבי הוראות התחזוקה והניקוי של המקלחונים. אם אתם חושבים שמקלחון מסוים ידרוש תחזוקה תכופה מדי, נסו לבחור במקומו מקלחון אחר המתאים לסגנון החיים שלכם. במסגרת בדיקה ראשונית זו תוכלו גם לקבל המלצות בדבר חומרי הניקוי המתאימים למקלחון שבחרתם וכך תבטיחו כי הוא ישרת אתכם היטב לשנים רבות.