טיפים לבחירת ארון אמבטיה

יש נקודות רבות למדי שכדאי לקחת בחשבון, בבחירת ארון. כך גם לגבי ריהוט וציוד עבור חדר אמבטיה. אך מה לגבי בחירת ארון, ספציפית לחדר האמבטיה? אלה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור:

אלגנטי ונוח

ארון אמבטיה תלוי, הוא גם אלגנטי וגם נוח יותר לניקוי הרצפה מתחתיו. שילוב כזה של אסתטיקה ונוחות, מתבטא למעשה במגוון שיקולים של בחירת ארון לאמבטיה. דלתות מעוצבות עשויות להיות יפות למדי, אבל האם הן נוחות לשימוש לעומת מגרות, בחדר אמבטיה קטן? האם תעדיפו כיור שקוע רגיל או "כיור מונח"? הדוגמאות רבות וחשוב לקחת בחשבון הן את המראה והן את השימושיות.

מראה – לכו על איכות

שילוב מראה בארון האמבטיה, שימושי מאוד ומומלץ. כדאי שלא לחסוך בהוצאות על כך, מאחר שמראה מאיכות נמוכה גם תשקף את סביבתה באופן פחות מדויק ויפה וגם עלולה לפתח "תקלות" שונות בציפוי שלה. מדוע? ישנה שכבת חומר ציפוי בצידה האחורי של המראה. המוצרים היותר זולים, הם אלה שבהם הציפוי עשוי להיות מורכב עם חומרים ושיטות באיכות נמוכה ובעקבות זאת להתפרק. חומרים זולים יותר, הם גם אלה שנוטים לפתח חלודה (במיוחד בסביבה לחה כמו חדר אמבטיה) וההיפך.

התאמה אישית

בבחירת ארון לאמבטיה, כדאי לזכור שעומדות בפניכם אפשרויות רבות מאוד להתאמה אישית. ישנו קודם כל המבחר הרב של ארונות לבחור מהם. מכל דגם, יש פעמים רבות ואריאציות בצבעים שונים וכדומה. ישנן אפשרויות כמו הזמנה לפי מידות והסתייעות בנגר להתאמות מיוחדות ועוד. אל תימנעו מרכישת ארון שנראה לכם מאוד, רק בגלל "פרזול" (הידיות והרגליים של הארון), מאחר שניתן להחליף חלקים אלה לבד והמבחר גדול.

תפור למידתכם

מידות הארון, הן בין היבטי ההתאמה האישית החשובים ביותר. כמה אנשים באותה דירה הארון אמור לשרת? מה יאוחסן בו? חיוני גם להתאים את ממדי הארון למקום הפנוי בחדר האמבטיה. הכול, תוך התחשבות בנוחות השימוש. מגרות מציגות היבט של חלוקת חלל פנימית בתוך הארון וגם את זה חשוב להתאים ככל הניתן לצרכיכם. הן נוטות להיות שטוחות והדבר מתאים פחות לאחסון חפצים גבוהים, אשר יש לאחסן באופן אנכי. מבחינה זו, מדפים עשויים להיות יותר נוחים ולספק אפשרויות אחסון מגוונות יותר. מגרה גם "מסתירה" את תכולתה, כל עוד היא סגורה. בשונה מכך, רואים מייד מה מאוחסן על מדף.

בחירת חומרים חכמה

בחירת החומרים לארון אמבטיה, חשובה במיוחד. כל החלקים צריכים להיות כמובן עמידים בפני לחות (לכן כדאי להימנע למשל מארונות מבוססי סיבית). הם צריכים להיות קלים לניקוי וישנו גם היבט האסתטיקה והשילוב בעיצוב חדר האמבטיה בכלל. מהיבט העמידות בפני מים, ארון תלוי יצמצם חשיפתו למי שטיפת רצפה. אוורור חדר האמבטיה יסייע גם כן. הכול מתחיל, מבחירת חומרים חכמה.